Zamówienie kuriera odbywa się w poszczególnych krokach:

          + Wycena przesyłki w kalkulatorze po wpisaniu prawidłowych danych
          + Wybranie odpowiedniego przewoźnika (system podpowiada opcję najtańszą)
          + Zapłata za przesyłkę w formie PrePaid, DotPay lub w przypadku klienta biznesowego wybranie opcji Umowa.
          + Wydrukowanie etykiety dostarczonej na adres email podany w polu nadawcy
          + Przekazanie paczki wraz z wydrukowaną etykietę i dokumentami kurierowi.

Przy pomiarze przesyłki standardowej lub niestandardowej, w każdym przypadku należy uwzględnić najbardziej wysunięte punkty naszej paczki.
Po dokładnym zwymiarowaniu paczki w celu bezpieczeństwa należy dodać ok 2 cm zapasu z każdej strony, a następnie wpisać wymiary w kalkulatorze do wyceny.


 

Każda przesyłka standardowa, niestandardowa lub paletowa jako bryła posiada trzy wymiary:
+ wysokość ( pierwszy krótszy boki przesyłki)

+ szerokość (drugi krótszy bok przesyłki)

+ długość ( nadłuższy bok przesyłki)

Paczkę możemy uznać za przesyłkę standardową gdy spełnia poniższe kryteria:

          + ma kształt sześcianu i mieści się w wymiarach przesyłki standardowej danej firmy kurierskiej
          + jest przesyłką umieszczoną w kopercie firmowej przewoźnika
          + nie posiada wystających i niestandardowych elementów
          + nie posiada widocznych oznakowań na zewnętrznym opakowaniu ,,Uwaga szkło" , ,, Nie rzucać" ,, Ostrożnie"
          + jej waga nie przekracza 31,5 kg a jej nadłuższy bok 140 cm, (w UPS - 120cm)


Zobacz dozwolone wymiary przewoźników.

Paczka niestandardowa, zwana niesortowalną to przesyłka, która nie spełnia kryteriów paczki standardowej,
jej wymiary zależną również od wymiarów wybranej firmy kurierskiej, w przeciwnym wypadku naliczana jest opłata dodatkowa.

Paczkę możemy uznać za przesyłkę niestandardową (niesortowalną) gdy:

          + ma kształt inny niż kształt sześcianu lub nie mieści się w wymiarach przesyłki standardowej danej firmy kurierskiej

          + jej kształt jest owalny, nadgabarytowy, rodzaj opakowania utrudniający pracę kuriera

          + posiada wystające, niestandardowe elementy lub zawartością są elementy delikatne

          + posiada widoczne oznakowania na zewnętrznym opakowaniu ,,Uwaga szkło" , ,, Nie rzucać" ,, Ostrożnie"

          + jej waga przekracza 31,5 KG a jej nadłuższy bok 140 cm, a w UPS 120cm

          + inne czynniki zawarte w regulaminach firm kurierskich

Zobacz dozwolone wymiary przewoźników.

Waga rzeczywista : to faktyczna waga naszego towaru wraz z opakowaniem.
Waga wymiarowa(gabarytowa): to waga przesyłki przeliczana z wymiarów, ma ona zastosowanie w przypadku dużych i lekkich przesyłek.
W zależności od firmy kurierskiej waga ta nazywana bywa wagą przeliczeniową, gabarytową lub przestrzenną.
Do ostatecznej wyceny przesyłek ma zastosowanie waga większa ( rzeczywista lub gabarytowa).

Wagi gabarytowe dla przewoźników (wzór):
UPS :
( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 4999
DHL PARCEL : ( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 4000
DHL EXPRESS : ( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 6000
DHL EXPRESS : ( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 6000
FEDEX EXPRESS : ( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 6000
inPost : ( DŁ[cm]x .WYS[cm]. x SZER[cm]. ) / 6000

 

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przesyłki, powinna ona być zapakowana w odpowiednio wytrzymały karton dopasowany
do wielkości i ciężaru zawartości paczki.
Karton najlepiej zabezpieczyć szeroką taśmą pakową, aby wzmocnić jego strukturę i zabezpieczyć przed otwarciem podczas
transportu.

Dodatkowo najlepiej owinąć ją folią stretch (folią spożywczą) dzięki czemu będziemy mieli pewność że karton się nie rozleci.
Na przesyłkę należy przykleić etykietę przewozową zawierającą dane nadawcy i odbiorcy takie jak: adres, telefon, imię i nazwisko, lub nazwę firmy.


ZOBACZ INSTRUKCJĘ PAKOWANIA

Przesyłki paletowe:
Przesyłka która umieszczona jest na podstawie paletowej o określonych wymiarach.
Ship Center oferuje transport przesyłek paletowych w różnych rozmiarach i wagach do ponad 230 krajów na świecie.
Przesyłki paletowe powinny być zabezpieczone zgodnie z zasadami pakowania. Odbiór przesyłek plaletowych następuje min do 24-48h od chwili odnotowania płatności przez system DotPay.
Ship Center nie odpowiada za termin odbioru a także doręczenia przesyłek paletowych przez przewoźnika.
Przesyłki paletowe są realizowane za pośrednictwem firm Rohlig Suus , Raben oraz Hellmann a OWU oraz Regulamin usług

dostępny jest na stronach internetowych.

Przesyłki wielkogabarytowe:
To przesyłki które wymiary nie mieszczą się w wymiarach dozwolonych dla przewozu paczek standardowych oraz niestandardowych.
W przypadku braku wyceny w kalkulatorze, należy skontaktować się z najbliższym oddziałem Ship Center w celu wyceny przesyłki nadgabarytowej.
Ship Center Poland oferuje nadanie przesyłki paczkowej oraz paletowej do ponad 230 krajów na świecie.
Nadawanie przesyłek paczkowych odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich:

 
UPS Standard - przesyłka z planowanym doręczeniem od 2 do 5 dni roboczych na terenie Europy.
UPS Express Saver - lotnicza przesyłka ekspresowana, dostępna w imporcie i exporcie do większości krajów na świecie.
Doręczenie od 1-4 dni roboczych.
DHL Express - lotnicza przesyłka ekspresowana, dostępna w imporcie i exporcie do większości krajów na świecie.
FedEx Express - lotnicza przesyłka ekspresowana, dostępna w imporcie i exporcie do większości krajów na świecie.
Doręczenie 1 dzień roboczy na ternie UE oraz do 3 dni do krajów dalekiego zasięgu.
DPD - drogowa opcja doręczenia przesyłek na terenie europy. Planowany czas doręczenia 2-4 dni.
Raben i Rohlig Suus - tranport przesyłem gabarytowych oraz paletowych. Czas doręczenia zależny jest od kraju docelowego.
 
Ze względu na rodzaj i wartość przesyłki obowiązują różne procedury:

       - wysyłka dokumentów (koperta zawierająca wyłącznie papier) – traktowana jest jak przesyłki krajowe i w obrębie UE, co oznacza że nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty ani formalności.
       - wysyłka paczek zawierających próbki oraz towar niehandlowy o wartości do 22 EUR stosuje się uproszczoną procedurę celną – należy wówczas wystawić i dołączyć do listu przewozowego fakturę proforma oraz dokument odprawy celnej
       - wysyłka paczek z towarem niehandlowym o wartości powyżej 22 EUR lub tworów handlowych bez względu na ich wartość to każdorazowo przesyłka która przechodzi odprawę celną. W takim przypadku należy przygotować pełnomocnictwo do reprezentacji firmy w odprawie celnej, fakturę proforma lub handlową, dokument odprawy celnej. Dodatkowo podczas takich wysyłek mogą zostać naliczone dodatkowe koszty związane z odprawą celną które są uzależnione od przewoźnika.


PEŁNY OPIS EXPORTU I IMPORTU TOWARÓW ZNAJDZIESZ - TUTAJ

Jeśli masz problem z wypełnieniem dokumentów lub nie wiesz jaką odprawę wybrać skontaktuj się z najbliższym punktem Ship Center.
 
Przesyłka pobraniowa - to przesyłka, w której klient wykupił opcję pobrania określonej wartości pieniędzy przy doręczeniu jej do adresata.
Zwrot pobrań następuje tylko i wyłącznie na konto podane przy zamówieniu lub bezpośrednio konto podane w wiadomości email przesłanej na adres faktury@shipcenter.pl
Pobrania zwracane są maksymalnie do 14 dni roboczych, liczonych od dnia następnego po dniu doręczenia jej do odbiorcy.
W przypadku wykupienia opcji niestandardowej pobrania zwroty następują do 3 , 5 i 7 dni roboczych.
W przypadlku wybrania opcji ,, pobranie ", następuje również ubezpieczenie przesyłki na minimalną wartość kwoty pobrania.

Nie ma możliwości zaznaczenia opcji pobrania, bez ubezpieczenia przesyłki.
Rohlig Suus (COD STD) : 11 dni roboczych
DHL PARCEL (COD STD): 7 dni roboczych
DHL PARCEL (COD EXP) : 4 dni roboczych
UPS  (COD STD): 7 dni roboczych
UPS  (COD EXP) : 4 dni roboczych
inPost (COD STD): 7 dni roboczych
inPost (COD EXP) : 4 dni roboczych
GEIS: (COD STD) : 11 dni roboczych


Ubezpieczenie przesyłki:
W zależności od przewoźnika przesyłkę można ubezpieczyć, wykupując dodatkową opcję ,, Ubezpieczenie".
Maksymalna wartość ubezpieczenia wynosi 50 000 zł w przesyłce krajowej i międzynarodowej.
Przesyłki paletowe można ubezpieczyć na kwoty do 1mln zł, jednak tylko przy wcześniejszym kontakcie z najbliższym punktem Ship Center.

W przypadku uszkodzenia przesyłki, zagubienia lub utraty jej należy zgłosić reklamację używając formularza Reklamację .


Ship Center jako broker firm kurierskich w imieniu swoim oraz klienta składa reklamację na podstawie dokumentów dostarczonych przez klienta.
Dokumenty wymagane określone są w regulaminach firm przewozowych.
 

 

 

 

Sprawdź
Nasze punkty

Infolinia główna

 

Tel.: +48 537 177 000

 

 

WYCENA PRZESYŁEK:

Tel.: +48 32 785 05 55

 

Newsletter

Serwisy kurierskie