Pomysł na mały biznes, czyli jak zacząć zarabiać pieniądze we własnej firmie?


Własny punkt kurierski to doskonały pomysł na mały biznes. Branża kurierska w Polsce szybko się rozwija, a jej potencjał stale rośnie. Rosnąca popularność handlu e-commerce sprawia, że firmy świadczące usługi pocztowe i logistyczne z roku na rok odnotowują większą ilość obsługiwanych przesyłek. Wkrótce może to być ponad 850 mln paczek rocznie. 

Czym jest mały biznes i kiedy mamy z nim do czynienia?

Pomysł na mały biznes, taki jak franczyza kurierska, będzie odpowiedni dla mikroprzedsiębiorców. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki pomysł na firmę z czasem przekształcić w coś większego, zwłaszcza jeśli chcesz dobrze zarabiać i wiesz jak rozkręcić biznes. Mikroprzedsiębiorcy to ludzie pracujący samodzielnie lub zatrudniający mniej niż 10 pracowników. Nawet jednoosobowa działalność gospodarcza pozwala sprawnie obsługiwać przesyłki kurierskie i ze wspomnianego pomysłu na mały biznes uczynić główne źródło dochodu.

Zastanawiasz się, czy mała firma jest dla Ciebie? Takie rozwiązanie niewątpliwie jest bardzo elastyczne. Wszystkie decyzje możesz podejmować samodzielnie, bez konieczności konsultowania ich z szerszym gronem współpracowników. To oznacza, że podejmiesz je sprawnie i w zgodzie z własnymi preferencjami. Twoją strategię zweryfikuje rynek oraz klienci – pozytywny odzew wpłynie na większe zyski i pozwoli na szybki rozwój biznesu.

Założenie niewielkiej działalności nie jest ani skomplikowane, ani czasochłonne. Często nie wymaga też dużej inwestycji, a załatwienie wielu formalności jest możliwe za pośrednictwem Internetu. Pracujesz na własnych zasadach, zdobywasz doświadczenie i zyskujesz pełną niezależność. Chociaż ponosisz odpowiedzialność prawną i finansową oraz musisz wykazywać się dużym samozaparciem – znajdziesz wiele plusów małego biznesu.

Nie bez powodu wiele osób szuka pomysłu na mały biznes w domu. Biznesy prowadzone w domowym zaciszu można połączyć z innymi obowiązkami, w tym pracą zawodową. Niejednokrotnie jednoosobowa działalność gospodarcza ma służyć wypróbowaniu danego pomysłu po to, aby z czasem płynnie przejść z pracy na etacie, na pracę opartą o własne warunki. Warto zacząć od poznania rynku oraz potrzeb klientów.

Od czego zacząć tworzenie małego biznesu?

Początki zawsze wydają się trudne, dlatego warto uniknąć zbędnego stresu poprzez stworzenie solidnego planu działania. Znalezienie fajnego pomysłu na mały biznes nie stanowi gwarancji na sukces, jeśli nie zadbasz o najważniejsze kwestie. Zastanów się, co umiesz i na czym się znasz, gdyż wiedza jest tak naprawdę pierwszą rzeczą, której potrzebujesz. Wykorzystaj zdobyte już umiejętności, doświadczenia z klientami, czy rzeczowe porady znajomych przedsiębiorców.

Miej na uwadze, że nieznajomość prawa szkodzi. Pomimo wszelkich ułatwień stosowanych w urzędach względem właścicieli nowych firm, odpowiednie przygotowanie pozwoli Ci na bezproblemowy start. Wielu użytecznych informacji dostarczają specjalistyczne artykuły w Internecie, portale dotyczące prowadzenia biznesu, czy strony przekazujące najnowsze wiadomości z określonej branży. Najpierw przeczytaj, później działaj.

Dokładnie przemyśl swój sposób na biznes. Zastanów się, czy potrafisz podejmować decyzje i masz niezbędne zdolności organizacyjne. Czy samodyscyplina, wytrwałość i kreatywność to Twoje drugie imię? Czy zdajesz sobie sprawę, że własna firma nieraz oznacza pracę przez 7 dni w tygodniu? Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania jest twierdząca – wykorzystaj swój potencjał i zarabiaj!

Myślisz o tym, jaką firmę otworzyć, aby przynosiła stałe zyski? Zacznij od przeprowadzenia analizy rynku i sprawdź, jak radzi sobie ewentualna konkurencja. Określ zapotrzebowanie na konkretny produkt lub usługę – pomyśl, co chcesz sprzedawać swoim klientom. Jeśli masz pomysł na mały biznes w małym mieście, koniecznie upewnij się, że istnieje tam popyt na wybrane świadczenia i towary – od tego zależy powodzenie Twojej firmy.

Pomysł na mały biznes – jaki rodzaj biznesu będzie najbardziej opłacalny w przyszłości?

Czy wiesz, że od kilku lat rynek usług kurierskich i pocztowych w Polsce rośnie w tak szybkim tempie, iż wyprzedza tempo wzrostu krajowej gospodarki? Prawdziwy boom nastąpił w roku 2020, kiedy to firmy z branży kurierskiej odnotowały przychody wyższe o prawie 1,7 mld zł względem roku 2019. Wolumen dostarczonych przesyłek zwiększył się wówczas o 196 mln sztuk, co oznacza wzrost o 44,5%. Analitycy przewidują, że w 2023 r. kurierzy obsłużą ponad 850 mln przesyłek, czyli niemal 80% więcej, aniżeli w roku 2018.

Firmy kurierskie nie tylko okazały się stabilne w czasie światowej pandemii, ale również znacznie się rozwinęły. Dużą rolę odgrywają tutaj sklepy online i prężny rozwój e-commerce. Konsumenci coraz częściej robią zakupy przez Internet. W 2020 r. blisko 70% polskich internautów kupiło potrzebny towar w sieci, z czego ponad 20% złożyło zamówienie online po raz pierwszy w życiu. To wszystko wiąże się z ogromnym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie. 

Jaki biznes opłaca się otworzyć, aby nie narzekać na brak klientów i czerpać zyski bez wydawania tysięcy złotych na reklamę? Wystarczy otworzyć własny punkt kurierski i stać się pośrednikiem między klientami indywidualnymi i biznesowymi a firmami kurierskimi. Osoby prywatne stale wysyłają paczki do swoich krewnych lub zamawiają produkty ze sklepów internetowych. Z kolei przedsiębiorcy regularnie nadają duże ilości paczek do swoich klientów. 

Kapitał na mały biznes – ile trzeba zainwestować w mały biznes?

Otwarcie własnej działalności gospodarczej najczęściej kojarzy się ze sporym nakładem finansowym. Wydatki na pisanie profesjonalnego biznesplanu, inwestycje w marketing i reklamę, doradztwo podatkowe, wynajęcie i sprzątanie biur lub wynajem powierzchni dla swojego sklepu. Nie zapominajmy o usługach księgowych, czy rachunkach za media. Wszystko to stanowi spore obciążenie, zwłaszcza dla młodych biznesów.  

Nic dziwnego, że ludzie szukają pomysłu na mały biznes w Internecie i przykładowo chcą prowadzić niewielki sklep online, interesuje ich pisanie bloga lub zarabianie na Instagramie. W dzisiejszych czasach pieniądze można zarobić wygodnie, posiłkując się Internetem i opierając interes o swoje hobby. Nierzadko taki biznes nie wiąże się z dużymi opłatami.

Dobry pomysł na mały biznes ma bardzo istotną zaletę, a mianowicie nie wymaga posiadania dużego budżetu na start. Tak jest w przypadku otwarcia stacjonarnego punktu obsługi przesyłek kurierskich. Bardzo korzystne warunki oferuje Ship Center – nasza firma ma ponad 100 punktów kuriersko-poligraficznych w całej Polsce. Nasze placówki franczyzowe odnotowywały stałe wzrosty sprzedaży nawet w czasie pandemii.

Dlaczego Ship Center? Ponieważ to najniższa inwestycja do otwarcia punktu kurierskiego i najlepsza oferta franczyzowa na rynku firm brokerskich. Jako przedsiębiorca ponosisz jednorazową opłatę w wysokości 9000 zł netto, a ponadto masz możliwość uzyskania dofinansowania. Co ważne, przez cały okres trwania umowy nie będziesz ponosić dodatkowych kosztów.

Jakie formalności są niezbędne do rozpoczęcia działalności?

Wiesz już, jaki biznes otworzyć, kiedy nie chcesz rzucać się na głęboką wodę i poszukujesz bezpiecznych możliwości rozwoju. Pora wprowadzić pomysł w życie, czyli na początek załatwić wszelkie niezbędne formalności. Jak to wszystko wygląda przy rozpoczęciu współpracy z Ship Center?

  1. Pierwszy krok jest bardzo łatwy. Po prostu skontaktuj się telefonicznie z naszym przedstawicielem lub wypełnij krótki formularz, który znajdziesz na stronie internetowej. Doradca odpowie na wszystkie nurtujące Cię pytania.
  2. Krok drugi to wybór lokalu i końcowej inwestycji. Punkt kurierski powinien mieć określoną powierzchnię i znajdować się w odpowiedniej lokalizacji. Pamiętaj, że to Ty zdecydujesz, czy lokal wyposażysz samodzielnie, czy też z pomocą Ship Center.
  3. Trzeci etap to akceptacja wybranego lokalu oraz otrzymanie umowy. 
  4. Nie masz doświadczenia w branży lub jest to Twój pierwszy biznes? Nic nie szkodzi! Krok czwarty to przeprowadzenie 3- lub 4- dniowego szkolenia, które w profesjonalny sposób przygotuje Cię do obsługi klientów i sprzedaży usług kurierskich. Nauczysz się również obsługi systemu nadawczego i zdobędziesz wiele innych cennych umiejętności. Na szkoleniu podpiszesz także umowę.
  5. Na koniec pozostaje tylko otwarcie placówki. Nie zostajesz jednak sam. Przez cały czas możesz skorzystać z pomocy dedykowanego opiekuna oraz Help Desk franczyzobiorcy. 

Zazwyczaj otworzenie punktu kurierskiego nie zajmuje więcej niż 14 dni. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany do założenia działalności gospodarczej. W tym celu musisz złożyć wniosek o wpis do CEIDG-1, czyli do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Formalności załatwisz w urzędzie lub za pośrednictwem Internetu.

Czy każdy przedsiębiorca może ubiegać się o dotacje na start działalności?

Chociaż pomysł na mały biznes mały lokal wydaje się tani, młody przedsiębiorca czasem nie jest w stanie pokryć wszystkich kosztów. Na szczęście istnieje możliwość otrzymania dotacji na ten cel, a także uzyskanie niezbędnej pomocy w finansowaniu lokalu. Wsparcie Ship Center sprawi, że szybko zaczniesz zarabiać, nie tracąc czasu na zbieranie kapitału.

Dotację na start działalności można uzyskać na przykład z Urzędu Pracy, składając przy tym stosowną dokumentację uzasadniającą wniosek o świadczenie. Jest to jednorazowa, bezzwrotna i nieodpłatna pomoc finansowa udzielana przedsiębiorstwu na realizację konkretnego celu. Warto zaznaczyć, że PUP dofinansowuje jedynie pomysły na biznes jednoosobowy. 

Każda osoba, która spełni wymagane warunki, ma szansę uzyskać środki finansowe. Jakie to warunki? Po pierwsze status osoby bezrobotnej – wniosek o dofinansowanie możesz złożyć nawet w dniu rejestracji jako osoba bezrobotna. Nie możesz być osobą karaną za przestępstwa gospodarcze lub objętą zajęciami komorniczymi. W ciągu 12 miesięcy przed złożeniem wniosku nie prowadziłeś firmy o podobnym profilu lub nie masz zawieszonej działalności.

Koszty prowadzenia małego biznesu – czy to się opłaca?

Punkty kurierskie mają szansę stać się najbardziej dochodowymi biznesami w nadchodzących latach. Niemniej jednak każdego interesuje kwestia przewidywanych zarobków. Jako przyszły przedsiębiorca chcesz wiedzieć, czego możesz się spodziewać. Ship Center szacuje, że przeciętne zyski jednego punktu kurierskiego mogą wynosić nawet od 7 000 do 20 000 zł miesięcznie.

Oczywiście na ostateczny wynik finansowy wpływa wiele czynników, takich jak chociażby lokalizacja punku, czy wielkość miasta. Wieloletnie doświadczenie Ship Center pokazuje, że nawet pomysł na mały biznes w małej miejscowości może być niezwykle rentowny. Korzystny model biznesowy w żaden sposób Cię nie ogranicza. Możesz sprzedawać inne artykuły lub usługi i w ten sposób zwiększać swoje zyski. 

Już sama współpraca z Ship Center pozwala na oferowanie klientom aż 10 różnych usług. Są to między innymi usługi kurierskie krajowe i zagraniczne, usługi poligraficzne (np. ulotki, banery, wizytówki, wydruki 3D) oraz produkcja pieczątek. W punkcie kurierskim klient może zakupić także materiały do pakowania przesyłek. Warto zaznaczyć, że umowa nie nakłada na Ciebie żadnych kar np. za zbyt małą sprzedaż określonego produktu.

Franczyza to pomysł na własny biznes, gdyż niesie spore oszczędności. Nie musisz martwić się o reklamę, stronę w Internecie, zaopatrzenie w towar, czy zakup profesjonalnego oprogramowania do obsługi przesyłek. Ponadto wszystkim możesz zarządzać w jednym miejscu – na dedykowanym portalu. W tym zakresie nie ponosisz więc dodatkowych opłat i nie musisz zatrudniać firm zewnętrznych.

Pomysł na mały biznes – franczyza. Dlaczego warto?

Własny biznes: co otworzyć? – czy to pytanie często pojawia się w Twojej głowie? Chcesz działać, zarabiać satysfakcjonujące pieniądze, potrafisz się zmotywować, ale pomysł na własny biznes ciągle nie jest doprecyzowany? Postaw na sprawdzony i dochodowy model biznesowy!

Franczyza to innymi słowy ścisła współpraca między franczyzodawcą i franczyzobiorcą, będącymi całkowicie odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami. Duże oszczędności przy założeniu i prowadzeniu opartego o franczyzę punktu kurierskiego, to nie jedyne zalety widoczne w tym biznesie. Przede wszystkim pracujesz pod marką dobrze znaną klientom. Nie musisz zdobywać ich zaufania i od podstaw budować swojego wizerunku – ludzie chętnie wybierają to, co już znają. 

Ponoszone ryzyko ograniczysz do minimum. Liczba otwartych placówek świadczy o tym, że ten sposób na biznes został już zweryfikowany przez rynek i istnieje na niego zapotrzebowanie. Sukces właścicieli innych placówek pokazuje, iż Ty również masz szansę go odnieść. Prestiżowa marka pozwoli pozyskiwać klientów już od pierwszych dni funkcjonowania punktu kurierskiego. 

Kolejne plusy to korzystne warunki współpracy i pełne wsparcie na każdym etapie. Otrzymujesz gotowe know-how, szkolenie przygotowujące do zarządzania biznesem i gwarancję pomocy w przypadku problemów. Ship Center jako franczyzodawca pomaga Ci wynegocjować dogodne warunki najmu lokalu oraz najkorzystniejsze umowy z firmami kurierskimi. Ponadto dostarcza Ci artykuły marketingowe, towar i oprogramowanie IT.

Total
0
Shares
Poprzedni artykuł

Przesyłka niestandardowa – czym jest i kiedy mamy z nią do czynienia?

Następny artykuł

Najlepszy kurier, czyli jaki? Cechy dobrego kuriera

Powiązane artykuły