Jak odesłać paczkę do nadawcy? Produkty kupione online nie zawsze spełniają nasze oczekiwania. Zgodnie z prawem klientom przysługuje prawo zwrotu towarów w ciągu 14 dni od daty otrzymania paczki. W każdym sklepie procedura odbywa się jednak nieco inaczej. Podpowiadamy, jak odesłać paczkę do nadawcy i otrzymać zwrot pieniędzy za zakupy.
Życie byłoby piękniejsze, gdyby ubrania kupione przez internet zawsze pasowały jak ulał. Niestety, nie zawsze tak się zdarza. Na szczęście konsumenci mają prawo zwrócić produkty bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu odebrania przesyłki. Oczywiście, jedynie kiedy nie były używane.
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać pieniądze, jednak nie zrobi tego, jeśli przesyłka nie zostanie prawidłowo nadana lub zapakowana. Warto wiedzieć, jak odsyłać paczki do nadawców.
Jak odesłać paczkę do nadawcy – jak to wygląda u konkretnych przewoźników?
Zgodnie z prawem, to konsument powinien pokryć koszty zwrotu paczki do nadawcy. Niektóre sklepy oferują darmowe zwroty, jednak wynika to z ich dobrej woli. W ich przypadku, po wyrażeniu chęci odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, zazwyczaj otrzymujesz kod nadania, który musisz umieścić na paczce. Ewentualnie sprzedawca wyśle pod Twoje drzwi kuriera z przygotowaną etykietą.
Po stronie kupującego pozostaje właściwe zapakowanie przesyłki. Towar należy porządnie zabezpieczyć. Jeśli przedmiot ulegnie uszkodzeniu podczas transportu, zwrot nie zostanie przyjęty. Najlepszym pomysłem jest użycie tego samego opakowania, w którym zakupy do Ciebie przyszły.
Jak odesłać paczkę przez Paczkomat? Niektóre sklepy udostępniają klientom kod zwrotu. Nadawanie paczek w Paczkomacie wymaga jedynie jego wpisania na ekranie maszyny, dzięki czemu otworzy się odpowiednia skrytka. Należy umieścić go również na opakowaniu. Jeśli masz aplikację, wystarczy zeskanować kod QR.
Czy konieczne jest wypełnienie dokumentów przy odsyłaniu paczki do nadawcy?
Każdy przedsiębiorca ustala własne zasady zwrotów. Paczka musi wyruszyć w drogę powrotną w terminie 14 dni od przybycia do odbiorcy. Niektórzy sprzedawcy proszą o wypełnienie formularza zwrotu, który ułatwi im zweryfikowanie towarów i zamówienia. W większości przypadków wystarczy wysłać go mailowo, jednak czasem kupujący powinien umieścić go w przesyłce w formie papierowej.
Jak wysłać paczkę bez nadawcy? Powinieneś dostać od sklepu kod nadania, który zawiera wszystkie informacje w formie czytelnej dla kuriera. Jeśli otrzymasz etykietę wysyłkową, również nie musisz wypełniać danych samodzielnie. Zamówienie kuriera leży po Twojej stronie? Sprawdź, dokąd powinna zostać wysłana paczka ze zwrotem. Nie zawsze jest to adres siedziby firmy.
Dokładnie wypełnij formularz nadania, a przede wszystkim dane adresata. W razie problemów z doręczeniem możesz przekroczyć ustawowo dopuszczalny termin zwrotu. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub zwrócenie nieprawidłowo zaadresowanej paczki.
W nadaniu paczki pomoże profesjonalny punkt kurierski franczyza. Pracownik podpowie, jak zapakować przesyłkę, aby uniknąć uszkodzenia produktu. Dodatkowo wypełni za Ciebie etykietę wysyłkową, co zmniejszy ryzyko błędów. Usługa nie jest dodatkowo płatna.
Jak długo trwa odsyłanie paczki do nadawcy?
Jeśli wysyłasz paczkę kurierem na terenie Polski, jej transport powinien zająć maksymalnie 2 dni robocze. Przy wyliczaniu czasu na odstąpienie od umowy, pod uwagę brana jest data nadania zwrotu, dlatego koniecznie zachowaj jego potwierdzenie.
Co w sytuacji, kiedy sklep obiecał zorganizować zwrot towaru? Zapakuj paczkę i spokojnie oczekuj na kuriera. W takim przypadku termin 14 dni na wysłanie przesyłki przestaje obowiązywać. Najlepiej ustalaj szczegóły odbioru mailowo, aby w razie problemów mieć dowód na piśmie.